Стаття 15. Плата за видачу лiцензiй
За видачу лiцензiї справляється плата, розмiр та порядок зарахування якої до Державного бюджету України встановлюються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Плата за видачу лiцензiї вноситься пiсля прийняття рiшення про видачу лiцензiї.
( Дiю частини третьої статтi 15 зупинено на 2005 рiк згiдно iз Законом N 2285-IV ( 2285-15 ) вiд 23.12.2004 ) ( Дiю частини третьої статтi 15 зупинено на 2004 рiк згiдно iз Законом N 1344-IV ( 1344-15 ) вiд 27.11.2003 ) ( Дiю частини третьої статтi 15 зупинено на 2003 рiк згiдно iз Законом N 380-IV ( 380-15 ) вiд 26.12.2002 ) ( Дiю частини третьої статтi 15 зупинено на 2002 рiк згiдно iз Законом N 2905-III ( 2905-14 ) вiд 20.12.2001 ) ( Дiю частини третьої статтi 15 зупинено на 2001 рiк згiдно iз Законом N 2120-III ( 2120-14 ) вiд 07.12.2000 ) Установити розмiр плати за лiцензiю на провадження дiяльностi з органiзацiї i проведення азартних iгор (крiм випуску та проведення лотерей) вартiстю 30 000 євро за кожний рiк користування такою лiцензiєю:
на кожну особу, що провадить дiяльнiсть з органiзацiї та проведення азартних iгор на гральних автоматах;
на кожний пункт тоталiзатора - при провадженнi букмекерської дiяльностi;
на кожний електронний сервер - при провадженнi дiяльностi з органiзацiї та проведення азартних iгор в електронному (вiртуальному) казино;
на кожний гральний зал - при провадженнi дiяльностi з органiзацiї та проведення азартних iгор у казино та iнших азартних iгор. ( Частина третя статтi 15 в редакцiї Закону N 2505-IV ( 2505-15 ) вiд 25.03.2005 )
Лiцензiя на провадження дiяльностi з органiзацiї та проведення азартних iгор (крiм випуску та проведення лотерей) видається строком на п'ять рокiв. ( Статтю 15 доповнено частиною згiдно iз Законом N 2505-IV ( 2505-15 ) вiд 25.03.2005 )
Стаття 16. Переоформлення лiцензiї
Пiдставами для переоформлення лiцензiї є:
змiна найменування юридичної особи (якщо змiна найменування не пов'язана з реорганiзацiєю юридичної особи) або прiзвища, iм'я, по батьковi фiзичної особи - суб'єкта пiдприємницької дiяльностi;
змiна мiсцезнаходження юридичної особи або мiсця проживання фiзичної особи - суб'єкта пiдприємницької дiяльностi;
змiни, пов'язанi з провадженням лiцензiатом певного виду господарської дiяльностi, вказаного в статтi 9 цього Закону.
У разi виникнення пiдстав для переоформлення лiцензiї лiцензiат зобов'язаний протягом десяти робочих днiв подати органу лiцензування заяву про переоформлення лiцензiї разом з лiцензiєю, що пiдлягає переоформленню, та вiдповiдними документами або їх нотарiально засвiдченими копiями, якi пiдтверджують зазначенi змiни.
Орган лiцензування протягом трьох робочих днiв з дати надходження заяви про переоформлення лiцензiї та документiв, що додаються до неї, зобов'язаний видати переоформлену на новому бланку лiцензiю з урахуванням змiн, зазначених у заявi про переоформлення лiцензiї.
У разi переоформлення лiцензiї у зв'язку iз змiнами, пов'язаними з провадженням лiцензiатом певного виду господарської дiяльностi, зазначеного в статтi 9 цього Закону, якщо ця змiна пов'язана з намiрами лiцензiата розширити свою дiяльнiсть, лiцензiя переоформляється в порядку i в строки, передбаченi для видачi лiцензiї.
Одночасно з переоформленою на новому бланку лiцензiєю орган лiцензування на пiдставi даних лiцензiйного реєстру безкоштовно видає лiцензiату засвiдченi ним копiї такої лiцензiї.
У разi переоформлення лiцензiї орган лiцензування приймає рiшення про визнання недiйсною лiцензiї, що була переоформлена, з внесенням вiдповiдних змiн до лiцензiйного реєстру не пiзнiше наступного робочого дня.
Строк дiї переоформленої лiцензiї не може перевищувати строку дiї, зазначеного в лiцензiї, що переоформлялася.
За переоформлення лiцензiї справляється плата в розмiрi п'яти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян. Плата за переоформлення лiцензiї зараховується до Державного бюджету України.
Лiцензiат, який подав заяву та вiдповiднi документи про переоформлення лiцензiї, може провадити свою дiяльнiсть на пiдставi довiдки про прийняття заяви про переоформлення лiцензiї на провадження певного виду господарської дiяльностi, яка видається органом лiцензування у разi подання заяви про переоформлення лiцензiї.
Не переоформлена в установлений строк лiцензiя є недiйсною.
Стаття 17. Змiна даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу лiцензiї
Лiцензiат зобов'язаний повiдомляти орган лiцензування про всi змiни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу лiцензiї. У разi виникнення таких змiн лiцензiат зобов'язаний протягом десяти робочих днiв подати до органу лiцензування вiдповiдне повiдомлення в письмовiй формi разом з документами або їх нотарiально засвiдченими копiями, якi пiдтверджують зазначенi змiни.
На пiдставi документiв, поданих лiцензiатом до органу лiцензування, орган лiцензування може прийняти рiшення про анулювання лiцензiї у строки, передбаченi цим Законом.
Пiдставою для прийняття рiшення про анулювання лiцензiї є неможливiсть лiцензiата згiдно з поданими документами забезпечити виконання лiцензiйних умов, встановлених для виду господарської дiяльностi, на який видана лiцензiя.
Стаття 18. Видача дублiката лiцензiї
Пiдставами для видачi дублiката лiцензiї є:
втрата лiцензiї;
пошкодження лiцензiї.
У разi втрати лiцензiї лiцензiат зобов'язаний звернутися до органу лiцензування iз заявою про видачу дублiката лiцензiї, до якої додається документ, що засвiдчує внесення плати за видачу дублiката лiцензiї.
Якщо бланк лiцензiї непридатний для користування внаслiдок його пошкодження, лiцензiат подає вiдповiдному органу лiцензування:
заяву про видачу дублiката лiцензiї;
непридатну для користування лiцензiю;
документ, що пiдтверджує внесення плати за видачу дублiката лiцензiї.
Строк дiї дублiката лiцензiї не може перевищувати строку дiї, який зазначався у втраченiй або пошкодженiй лiцензiї.
Лiцензiат, який подав заяву та вiдповiднi документи для видачi дублiката лiцензiї замiсть втраченої або пошкодженої, може провадити свою дiяльнiсть на пiдставi довiдки про подання заяви про видачу дублiката лiцензiї на провадження певного виду господарської дiяльностi, яка видається органом лiцензування у разi подання заяви про видачу дублiката лiцензiї.
Орган лiцензування зобов'язаний протягом трьох робочих днiв з дати одержання заяви про видачу дублiката лiцензiї видати заявниковi дублiкат лiцензiї замiсть втраченої або пошкодженої.
У разi видачi дублiката лiцензiї замiсть втраченої або пошкодженої орган лiцензування приймає рiшення про визнання недiйсною лiцензiї, що була втрачена або пошкоджена, з внесенням вiдповiдних змiн до лiцензiйного реєстру не пiзнiше наступного робочого дня.
За видачу дублiката лiцензiї замiсть втраченої або пошкодженої лiцензiї справляється плата у розмiрi п'яти неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян. Плата за видачу дублiката лiцензiї зараховується до Державного бюджету України.
Стаття 19. Лiцензiйнi справи та лiцензiйний реєстр
Орган лiцензування пiсля надходження заяви про видачу лiцензiї формує лiцензiйну справу щодо кожного суб'єкта, в якiй зберiгаються документи, що подаються суб'єктом господарювання для видачi, переоформлення лiцензiї, видачi дублiкатiв лiцензiї, документи, пов'язанi iз змiною даних в документах, що додаються до заяви про видачу лiцензiї, а також копiї рiшень органу лiцензування про видачу, переоформлення та анулювання лiцензiї, про видачу дублiкатiв лiцензiї, розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов.
Орган лiцензування фiксує дату надходження документiв у журналi облiку заяв та виданих лiцензiй. Журнал облiку заяв та виданих лiцензiй ведеться на кожний вид господарської дiяльностi, що пiдлягає лiцензуванню.
Журнал облiку заяв i виданих лiцензiй повинен мiстити вiдомостi про заявника, дату надходження заяви на видачу лiцензiї, номер та дату прийняття рiшення про видачу лiцензiї або про вiдмову у її видачi, а також вiдомостi про видачу копiй лiцензiї.
При видачi лiцензiї у журналi облiку заяв та виданих лiцензiй зазначаються дата видачi лiцензiї, прiзвище заявника, якого ознайомлено з лiцензiйними умовами провадження певного виду господарської дiяльностi, що засвiдчується його пiдписом.
Орган лiцензування несе вiдповiдальнiсть за зберiгання лiцензiйної справи.
Орган лiцензування формує i веде лiцензiйний реєстр з певного виду господарської дiяльностi.
До лiцензiйного реєстру заносяться:
вiдомостi про суб'єкта господарювання - лiцензiата;
вiдомостi про орган лiцензування, який видав лiцензiю;
вид господарської дiяльностi згiдно з виданою лiцензiєю;
дата прийняття рiшення про видачу лiцензiї та номер рiшення;
серiя та номер лiцензiї;
строк дiї лiцензiї;
вiдомостi про переоформлення лiцензiї, видачу дублiката лiцензiї, видачу копiй лiцензiї;
пiдстави, дата i номер розпорядження про необхiднiсть усунення порушень лiцензiйних умов;
пiдстави, дата i номер рiшення про анулювання лiцензiї;
пiдстави, дата i номер рiшення про визнання лiцензiї недiйсною.
Спецiально уповноважений орган з питань лiцензування веде Єдиний лiцензiйний реєстр, який мiстить вiдомостi лiцензiйних реєстрiв та iдентифiкацiйнi коди органiв лiцензування.
Iнформацiя, яка мiститься в Єдиному лiцензiйному реєстрi та лiцензiйних реєстрах, є вiдкритою. За користування їх даними справляється плата, яка зараховується до Державного бюджету України.
Порядок формування, ведення та користування лiцензiйними реєстрами, порядок надання вiдомостей з лiцензiйних реєстрiв до Єдиного лiцензiйного реєстру визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Органи державної влади звiльняються вiд плати за користування даними Єдиного лiцензiйного реєстру та лiцензiйних реєстрiв.
Стаття 20. Нагляд i контроль у сферi лiцензування
Державний нагляд за додержанням органами лiцензування вимог законодавства у сферi лiцензування здiйснює спецiально уповноважений орган з питань лiцензування шляхом проведення планових та позапланових перевiрок.
Спецiально уповноважений орган з питань лiцензування здiйснює позаплановi перевiрки додержання органами лiцензування вимог законодавства у сферi лiцензування лише на пiдставi надходження до нього в письмовiй формi заяви (повiдомлення) про порушення вимог законодавства у сферi лiцензування, або з метою перевiрки виконання розпоряджень про усунення порушень органом лiцензування вимог законодавства у сферi лiцензування.
Орган лiцензування пiд час перевiрки надає спецiально уповноваженому органу з питань лiцензування рiшення та iншi документи з питань лiцензування та забезпечує умови для проведення перевiрки.
За результатами перевiрки спецiально уповноважений орган з питань лiцензування складає акт у двох примiрниках. Один примiрник акта видається керiвнику органу лiцензування, дiяльнiсть якого перевiрялася, другий - зберiгається спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування.
У разi виявлення порушень органом лiцензування законодавства у сферi лiцензування спецiально уповноважений орган з питань лiцензування не пiзнiше нiж за десять робочих днiв з дати складання акта перевiрки видає розпорядження про усунення органом лiцензування порушень законодавства у сферi лiцензування.
Орган лiцензування, який одержав розпорядження про усунення порушень законодавства у сферi лiцензування, зобов'язаний в установлений у розпорядженнi строк подати спецiально уповноваженому органу з питань лiцензування iнформацiю про усунення виявлених порушень.
Контроль за наявнiстю лiцензiї у суб'єктiв господарювання здiйснюють спецiально уповноважений орган з питань лiцензування та iншi органи виконавчої влади в межах їх повноважень шляхом проведення планових та позапланових перевiрок. ( Статтю 20 доповнено частиною сьомою згiдно iз Законом N 2953-III ( 2953-14 ) вiд 17.01.2002 )
Контроль за додержанням лiцензiатами лiцензiйних умов здiйснюють органи лiцензування та спецiально уповноважений орган з питань лiцензування в межах своїх повноважень шляхом проведення планових i позапланових перевiрок.
Плановi перевiрки дотримання лiцензiатом лiцензiйних умов проводяться не частiше одного разу на рiк.
Позаплановi перевiрки здiйснюють органи лiцензування або спецiально уповноважений орган з питань лiцензування лише на пiдставi надходження до них у письмовiй формi заяви (повiдомлення) про порушення лiцензiатом лiцензiйних умов або з метою перевiрки виконання розпоряджень про усунення порушень лiцензiйних умов.
Лiцензiат пiд час перевiрки дотримання ним лiцензiйних умов надає всi необхiднi для проведення перевiрки документи та забезпечує умови для її проведення.
Орган, що здiйснює перевiрку, за результатами перевiрки складає акт у двох примiрниках. Один примiрник акта видається керiвнику суб'єкта, який перевiрявся, другий - зберiгається органом, який здiйснив перевiрку.
Орган лiцензування або спецiально уповноважений орган з питань лiцензування не пiзнiше десяти робочих днiв з дати складання акта перевiрки порушень лiцензiйних умов видає розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов або орган лiцензування приймає рiшення про анулювання лiцензiї.
Лiцензiат, який одержав розпорядження про усунення ним порушень лiцензiйних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженнi строк подати органу, який видав це розпорядження, iнформацiю про усунення порушень.
Державнi контролюючi органи та органи мiсцевого самоврядування у разi виявлення порушень лiцензiйних умов зобов'язанi повiдомити про цi порушення орган лiцензування.
Стаття 21. Анулювання лiцензiї
Пiдставами для анулювання лiцензiї є:
заява лiцензiата про анулювання лiцензiї;
акт про повторне порушення лiцензiатом лiцензiйних умов;
рiшення про скасування державної реєстрацiї суб'єкта господарювання;
нотарiально засвiдчена копiя свiдоцтва про смерть фiзичної особи - суб'єкта пiдприємницької дiяльностi;
акт про виявлення недостовiрних вiдомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання лiцензiї;
акт про встановлення факту передачi лiцензiї або її копiї iншiй юридичнiй або фiзичнiй особi для провадження господарської дiяльностi;
акт про встановлення факту неподання в установлений строк повiдомлення про змiну даних, зазначених в документах, що додавалися до заяви про видачу лiцензiї;
акт про невиконання розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов;
неможливiсть лiцензiата забезпечити виконання лiцензiйних умов, встановлених для певного виду господарської дiяльностi;
акт про вiдмову лiцензiата в проведеннi перевiрки органом лiцензування або спецiально уповноваженим органом з питань лiцензування. ( Частину першу статтi 21 доповнено абзацом згiдно iз Законом N 2953-III ( 2953-14 ) вiд 17.01.2002 )
Орган лiцензування приймає рiшення про анулювання лiцензiї протягом десяти робочих днiв з дати встановлення пiдстав для анулювання лiцензiї, яке вручається (надсилається) лiцензiату iз зазначенням пiдстав анулювання не пiзнiше трьох робочих днiв з дати його прийняття.
Розгляд питань про анулювання лiцензiї на пiдставi акта про встановлення факту неподання в установлений строк повiдомлення про змiну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу лiцензiї; акта про виявлення недостовiрних вiдомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання лiцензiї; акта про встановлення факту передачi лiцензiї iншiй юридичнiй або фiзичнiй особi для провадження господарської дiяльностi; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов здiйснюється органом лiцензування з обов'язковим запрошенням лiцензiата або його представникiв.
Рiшення про анулювання лiцензiї набирає чинностi через десять днiв з дня його прийняття.
Якщо лiцензiат протягом цього часу подає скаргу до експертно-апеляцiйної ради, дiя даного рiшення органу лiцензування зупиняється до прийняття вiдповiдного рiшення спецiально уповноваженого органу з питань лiцензування.
Запис про дату та номер рiшення про анулювання лiцензiї вноситься до лiцензiйного реєстру не пiзнiше наступного робочого дня пiсля набрання чинностi рiшенням про анулювання лiцензiї.
У разi анулювання лiцензiї на пiдставi акта про повторне порушення лiцензiатом лiцензiйних умов, акта про встановлення факту неподання в установлений строк повiдомлення про змiну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу лiцензiї, акта про виявлення недостовiрних вiдомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання лiцензiї, акта про встановлення факту передачi лiцензiї iншiй юридичнiй або фiзичнiй особi для провадження господарської дiяльностi, акта про невиконання розпорядження про усунення порушень лiцензiйних умов суб'єкт господарювання може одержати нову лiцензiю на право провадження цього виду господарської дiяльностi не ранiше нiж через рiк з дати прийняття рiшення органу лiцензування про анулювання попередньої лiцензiї.
Рiшення про анулювання лiцензiї може бути оскаржено у судовому порядку.
Стаття 22. Вiдповiдальнiсть за порушення норм цього Закону
Посадовi особи органiв лiцензування та спецiально уповноваженого органу з питань лiцензування у разi недодержання законодавства у сферi лiцензування несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законом.
До суб'єктiв господарювання за провадження господарської дiяльностi без лiцензiї застосовуються фiнансовi санкцiї у виглядi штрафiв у розмiрах, встановлених законом.
Зазначенi штрафи спрямовуються до Державного бюджету України.
Рiшення про стягнення штрафiв приймаються органом, на який згiдно з чинним законодавством покладено функцiї контролю за наявнiстю лiцензiй.
Стаття 23. Вiдшкодування шкоди у зв'язку з порушенням законодавства у сферi лiцензування
Шкода, заподiяна порушенням законодавства у сферi лiцензування, пiдлягає вiдшкодуванню за позовами заiнтересованих осiб у порядку, визначеному законом.
Стаття 24. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi через три мiсяцi з дня опублiкування.
2. До приведення законодавства у вiдповiднiсть iз Законом України "Про лiцензування певних видiв господарської дiяльностi" закони та iншi нормативно-правовi акти застосовуються в частинi, що не суперечить цьому Закону.
3. Лiцензiї на провадження певних видiв господарської дiяльностi, якi виданi в установленому порядку до набрання чинностi цим Законом i лiцензування яких передбачено цим Законом, дiють до закiнчення встановлених у них строкiв, а бланки цих лiцензiй пiдлягають замiнi на бланки лiцензiй єдиного зразка протягом одного року з дня набрання чинностi цим Законом в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України.
4. Кабiнету Мiнiстрiв України у мiсячний строк пiсля набрання чинностi цим Законом:
подати на розгляд Верховної Ради України пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв України у вiдповiднiсть з цим Законом;
привести свої рiшення у вiдповiднiсть з цим Законом;
забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть з цим Законом;
розробити нормативно-правовi акти, передбаченi цим Законом.
5. Внести змiни до Закону України "Про пiдприємництво" ( 698-12 ) (Вiдомостi Верховної Ради УРСР, 1991 р., N 14, ст. 168; Вiдомостi Верховної Ради України, 1995 р., N 30, ст. 232; 1998 р., N 17, ст. 80, N 26, ст. 158; 1999 р., N 7, ст. 52, N 8, ст. 60, N 36, ст. 317, N 38, ст. 350, N 42-43, ст. 378, N 48, ст. 415; 2000 р., N 5, ст. 34, N 6-7, ст. 37):
( Абзац другий частини п'ятої статтi 24 втратив чиннiсть на пiдставi Кодексу N 436-IV ( 436-15 ) вiд 16.01.2003 )
статтю 4 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 4. Обмеження у здiйсненнi пiдприємницької дiяльностi
Дiяльнiсть, пов'язана з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв, здiйснюється вiдповiдно до Закону України "Про обiг в Українi наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв i прекурсорiв" ( 60/95-ВР ).
Дiяльнiсть, пов'язана з виготовленням i реалiзацiєю вiйськової зброї та боєприпасiв до неї, видобуванням бурштину, охороною окремих особливо важливих об'єктiв права державної власностi, перелiк яких визначається у встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України порядку, а також дiяльнiсть, пов'язана з проведенням кримiналiстичних, судово-медичних, судово-психiатричних експертиз та розробленням, випробуванням, виробництвом та експлуатацiєю ракет-носiїв, у тому числi з їх космiчними запусками iз будь-якою метою, може здiйснюватися тiльки державними пiдприємствами та органiзацiями, а проведення ломбардних операцiй - також i повними товариствами.
Дiяльнiсть, пов'язана з технiчним обслуговуванням та експлуатацiєю первинних мереж (крiм мiсцевих мереж) та супутникових систем телефонного зв'язку в мережах зв'язку загального користування (крiм супутникових систем телефонного зв'язку в мережах загального користування, якi мають наземну станцiю спряження на територiї України та створюються або розгортаються за допомогою нацiональних ракет-носiїв або нацiональних космiчних апаратiв), виплатою та доставкою пенсiй, грошової допомоги малозабезпеченим громадянам, здiйснюється виключно державними пiдприємствами i об'єднаннями зв'язку.
Дiяльнiсть, пов'язана з виробництвом бензинiв моторних сумiшевих (А-76Ек, А-80Ек, А-92Ек, АI-93Ек, А-95Ек, А-98Ек) з вмiстом не менш як 5 вiдсоткiв високооктанових кисневмiсних добавок - абсолютованого технiчного спирту та етил-трет-бутилового ефiру, здiйснюється нафтопереробними пiдприємствами, перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Дiяльнiсть, пов'язана з виробництвом зазначених у частинi четвертiй цiєї статтi високооктанових кисневмiсних добавок, здiйснюється державними спиртовими заводами, перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України".
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 1 червня 2000 року N 1775-III
|